Ervaringen
"De prestaties vielen me reuze mee! deel 2"
Hallo Marcel, Zoals beloofd zou ik mijn verdere ervaringen met jouw ombouwset op papier zetten. Ik heb nu - als proef - een keer twee fietstochten gemaakt met gebruikmaking van STAND 1 (de laagste stand) van de trapondersteuning. De tochten waren weer in het Limburgse heuvellandschap. 2x Nijwillerberg en 2x Gulperberg. Ik heb ditmaal wel zelf flink moeten buffelen, want dit zijn eigenlijk "heuvels" die ik in ondersteuningsniveau 2 zou moeten doen. Maar oke. Na 30 kilometer ging er 1 bolletje uit. Zowel van het stuurdisplay als van het display op de accu. Na 67 kilometer ging het 2e bolletje uit op het display van de accu. En na 78 kilometer het 2e bolletje op het stuurdisplay. Pas na 95 kilometer ging het derde bolletje op het stuurdisplay uit. Na 110 kilometer had ik nog steeds 1 bolletje (niet knipperend) op het stuurdisplay. Ik ben toen maar gestopt, want het was te weinig om nog een trip te maken. Als ik de ondersteuning op niveau 3 zette, ging hij wel snel knipperen. Maar ik ben werkelijk verbaasd dat de accu zoveel power geeft. Ik ben niet van de lichtste soort (95Kilo). Let wel: de hele afstand in met trapondersteuning gereden. Ik denk dat het belangrijk is dat je de klanten er op wijst dat ze de accu in het begin tenminste twee tot drie maal volledig leeg moeten rijden en dan weer 100% opladen. Dit zou voor dit soort accu's erg belangrijk zijn. Kerkrade, 10 juni 2011, Willem |